dissabte, 15 de desembre del 2012

Cupcakes de castanya

Cap a finals del mes passat els meus pares van anar a celebrar una castanyada (sí, d'acooooord una mica tard però és que enguany la tardor ha arribat tard!) i va aparèixer ma mare amb tota una bossa plena de castanyes cuites...




En un primer moment vaig pensar "Nyam!" però acte seguit vaig recordar que, a casa meva, només en menjo jo. En aquell precís instant estava fent uns cupcakes de galeta Maria a petició del meu maridet (proper post) i vaig pensar "calla! i si fas uns cupcakes de castanya cuita?" I dit i fet! 




La veritat és que, per ser quelcom improvitzat, va quedar boníssim!! Us ho recomano! 

Bé, no m'enrotllo més i deixo la recepta...


PER A LES MADALENES (surten unes 16)
  • 150 g de castanyes cuites triturades
  • 8 castanyes senceres pelades i partides per la meitat
  • 2 ous
  • 120 g de farina
  • 100 g de sucre (es podria reduir...)
  • 100 g d'oli d'oliva verge extra (també es podria reduir!)
  • 100 g de compota de poma (la tenia per allà i vaig pensar en gastar-la... això són cupcakes d'autor!)
  • 1 c/p llevat
  • 1 polsim de canyella
  • 1 polsim de sal
  • 1 c/c d'extracte de vainilla
Es preescalfa el forn a 180 ºC i es preparen les paperetes dels cupcakes al motllo. Es mesclen els ingredients secs (farina, llevat, canyella, castanyes triturades i sal) en un bol i es reserva. En un altre bol es mescla l'oli amb el sucre i s'hi afegeixen els ous un a un remenant a cada addició. S'afegeix l'extracte de vainilla i la compota i es remena i finalment s'incorporen els ingredients secs tot remenant bé per tal que quedin ben incorporats. S'omplen les paperetes 2/3 (mida exacta de la capacitat de l'artilugi per fer boles de gelat!) i es couen al forn uns 20-25 minuts o fins que punxant amb un escuradents aquest surti net. Un cop cuites es treuen del forn, es deixen refredar 5 minuts i es treuen del motlle per refredar-les damunt la reixeta (recordeu no fer-ho mai sobre el marbre o la superfície q tingueu a la cuina).

PER AL FROSTING DE FORMATGE CREMÓS

  • 45 g de mantega sense sal (i treta de la nevera 1-2 h abans)
  • 115 g de formatge cremós (tipus mascarpone o similar)
  • 150 g de sucre glass
  • 1 c/c d'extracte de vainilla
Es treballa una mica la mantega i s'hi incorpora el formatge. Es mescla bé fins a obtenir una crema suau. Es va afegint el sucre glass mica en mica i vigilant no deixar blanca tota la cuina. Quan sigui una crema esponjosa i suau afegir l'extracte de vainilla.

I ara només falta DECORAR!!! Jo hi vaig afegir mitja castanya i va quedar força bé.




Apa, bon profit!