dimarts, 4 de desembre del 2012

Cupcakes de pastanaga

Qui ho havia de dir! Aquest va ser el primer tutorial que vaig veure i va ser amb Joy of Baking. Què bé s'explica aquesta dona! I això que sembla tenir accent de l'interior! ;)




Des de que va començar a parlar vaig pensar que m'hi enganxaria, i així va ser. Ho fa tan amè que fa venir ganes de posar-te a cuinar a la mateixa vegada que ho va explicant. Una altra cosa que m'agrada d'aquesta dona és que et dóna alternatives i no et fa pensar que si no tens les mateixes eines que ella serà totalment impossible fer un trist cupcake i que moriràs havent deixat aquesta tasca a la llista de coses a fer abans de morir... No, no! Ella et dóna opcions! Fabulós!

M'haureu de disculpar però en ser els primers cupcakes que he fet (bé, aquests i els de galeta Oreo que compartiré en un altre post) no hi ha gaires fotos i no són gaire artístiques... Una altra cosa a millorar!

Bé, no m'enrotllo més i us deixo la recepta "adaptada" (jijiji!) 

PER A LA MADALENA (surten entre 12 i 14)
  • 175 g de farina
  • 1 c/p llevat
  • 1/2 c/c de sal (un polsim, vaja!)
  • 1 c/p de canyella en pols
  • 120 g de nous triturades
  • 2 ous grans
  • 100 g de sucre
  • 120 mL d'oli d'oliva verge extra (del bo, no sigueu garrepes! Penseu que és el que millor aguanta les altes temperatures del forn)
  • 1 c/c d'extracte de vainilla
  • 160 g de compota de poma ( o 2 terrines de compota de poma del Mercadona)
  • 225 g de pastanaga ratllada fina
Es preescalfa el forn a 180 ºC i se situa la safata al centre. Es preparen les paperetes al linial (motlle per fer madalenes). En un bol es mesclen els ingredients secs (farina, sal, llevat, canyella i nous) i es reserva. En un altre bol es baten els ous i s'hi afegeix el sucre, l'oli i l'extracte de vainilla. Un cop mesclats els ingredients humits, s'hi afegeix la compota de poma i la ratlladura de pastanaga. Quan estan els ingredients humits integrats, s'hi va afegint la farina fins que la mescla sigui homogènia. Amb un estri per fer boles de gelat (o una cullera) s'omplen 2/3 de cada papereta i es couen les madalenes durant 20-23 minuts o fins que en clavar un escuradents aquest surti net. És important estar "al tanto" perquè una diferència d'un minut pot representar la "defunció gustativa" de les vostres madalenes i us pot suposar una demanda d'aquell qui les tasti després per haver-se-li trencat una dent... Un cop cuites es deixen reposar uns 5 minuts i immediatament s'han de treure del motlle i col·locar en una reixeta fins que es refredin del tot.

Mentrestant es pot anar fent el frosting (és a dir, la decoració!) que en aquest cas és de formatge cremós.


PER AL FROSTING
  • 50 g de mantega sense sal i tova (treure de la nevera 1-2 h abans)
  • 115 g de formatge cremós (millor mascarpone que tipus filadelphia per l'acidesa)
  • 200 g de sucre glass (no serveix triturar sucre blanc...)
  • 1 c/c d'extracte de vainilla
Es mescla la mantega amb el formatge cremós fins a quedar una pasta suau i voluminosa. Lentament, afegir el sucre glass a mida que es vagi incorporant (compte! es corree el risc de deixar blanca tota la cuina!!!) fins a quedar una pasta esponjosa. Finalment s'hi afegeix l'extracte de vainilla.

Apa! Doncs ara què ens falta? Ah, sí! Decorar!!!! 

Per decorar utilitzeu una màniga pastissera amb la boca que més us agradi. Jo vaig usar una d'estrella. Si hi voleu afegir més coses per decorar (perles, sprinkles, sparkles... no, no m'he tornat boja! Traducció: boletes de colors, estrelletes o altres figures de sucre...) millor fer-ho d'immediat perquè després el frosting endureix una mica.

I ara, si no us els heu menjat tots ja perquè segur que us han quedat amb una pinta espectacular, millor conserveu-los a la nevera. Aguanten uns 3-4 dies.




Apunts: si investigueu una mica el tema observareu que tothom fa servir una amassadora Kitchen Aid. Recordo que quan vaig anar a comprar paperetes per als meus cupcakes vaig preguntar una mica sobre com fer-los i quines eines i material em calia i em van fer entendre que sense una amassadora no seria capaç de sortir-me'n. Està clar que la KA és cuquíssima i a més s'interpreta que és més "pro" perquè és 100% americana... clar! preu aproximat i arrodonit: 500€!!! Ara bé, no entrem en pànic! Jo tota la mescla per a les madalenes la faig amb un batedor manual de "barilles" (sento la castellanada però no sé el nom correcte en català) i el frosting amb el batedor elèctric i accessori de "barilles". I baratet, baratet!!!

Bé, espero que us hagi agradat!

Fins a la propera!