divendres, 28 de desembre del 2012

Cupcakes de Chips Ahoy

Com podeu comprovar em disposo a fer experiments amb totes les galetes i llaminadures existents al mercat...jajaja!




Que d'on surt la idea? Doncs mireu, estàvem comprant al súper i de sobte vam arribar al passadís de les galetes. Desconec totalment quina força obscura va ser la que em va dur precisament a aquell linial de productes però allà m'hi vaig trobar, innocent de mi!, davant de totes les galetes de xocolata, sense xocolata, amb sucre, sense sucre, amb fruites, amb forma de dinosaure, d'estrella...




I acte seguit vaig sentir la veueta del meu "Pepito Grillo" dient "Betty, que això no toca!" i ràpidament em vaig sentir responent "és que faré cupcakes de Chips Ahoy..." i en "Pepito Grillo" va agafar una caixa de Chips Ahoy i una altra de mini Chips Ahoy sense que jo hagués d'articular cap més excusa ni parany...




Aix, què dèbils som de vegades...



PER A LA MADALENA (6-8 u)

  • 60 g de farina
  • 1 1/2 de llevat en pols
  • 40 g d'oli d'oliva verge extra
  • 4 c/s de Chips Ahoy mòltes (6 galetes)
  • 40 g de sucre
  • 1/2 c/c d'extracte de vainilla
  • 1 ou
  • 60 mL de llet
Es preescalfa el forn a 180ºC i es preparen les paperetes. En un bol es mescla la farina, les galetes mòltes i el llevat i en un altre es mescla l'oli amb el sucre. Un cop barrejats els dos ingredients, afegim l'extracte de vainilla i l'ou. Es mescla bé i s'afegeix la meitat de la mescla de la farina. Després la llet i finalment la resta de la mescla de la farina. S'omplen 2/3 de les paperetes i es couen les madalenes durant uns 20 minuts o bé fins que un escuradents surti net en punxar-les. Un cop cuites, deixar reposar 5 minuts fora del forn i passar a la reixeta per tal de refredar-les del tot abans de decorar.




PER AL FROSTING

  • 100 g de mantega prèviament treta de la nevera (1 h abans mínim)
  • 150 g de sucre glass
  • 2 1/2 c/s de Chips Ahoy mòltes (2 galetes)
  • 1 c/c d'extracte de vainilla
  • 1 c/s de llet
Es treballa la mantega i s'hi afegeix el sucre glass. Es mescla bé amb el batedor de barilles tot vigilant que el sucre glass no salti. Un cop aconseguida una pasta suau i amorosa afegir-hi la vainilla, la llet i les galetes mòltes. Batre fins que la mescla sigui homogènia.





Jo he decorat amb la boca 1M de Wilton (màniga pastissera en 90º de dins cap a enfora) i just al punt en el què deixem anar la màniga una mini Chips Ahoy (per cert, això és consell de l'Alma!)




I com ja he explicat en el post anterior, aquest cupcake el vaig portar (juntament amb els de Nesquik Doble i els de Violeta amb Panses) a casa dels meus amics de La Cafetera de Sant Cugat i aquí deixo la mostra conforme també va tenir la seva caixeta pròpia!



Molt bon profit!!