divendres, 28 de desembre del 2012

Cupcakes de Violeta amb Panses (i primera experiència floral)


I aquí arriba la tercera entrega de Nadals! Els cupcakes de violeta amb panses (elaborats juntament amb els cupcakes de Nesquik doble i els de Chips Ahoy). "Violeta?" preguntà tothom abans de tastar... Sí, VIOLETA! La  veritat és que em va inspirar molt una recepta de la Ivana de Cupcakes a Diario tot i que finalment vaig fer recepta pròpia en comptes de guiar-me amb la seva.




Les panses... la veritat és que no tinc cap explicació raonable per a les panses. En aquell moment crec q em van venir molt de gust i inconscientment vaig incorporar-les a la recepta. 



Li direm cuina instintiva!




En quant a les flors sóc conscient de que necessito millorar però per ser la primera vegada no posarem gaires pegues, no? Només afegiré que és moooolt complicat sense haver vist prèviament cap tutorial ni res que et guiï. Hauré de prendre unes "classes" virtuals per a la propera!



PER A LA MADALENA (6-8 u)

  • 80 g de farina
  • 50 g d'oli d'oliva verge extra
  • 40 g de sucre
  • 1 1/2 c/c de llevat en pols
  • 1 polsim de sal
  • 1/2 c/c d'extracte de vainilla
  • 1 1/2 c/c de pasta de violeta
  • 60 mL de llet semidesnatada
  • 50 g de panses
Es preescalfa el forn a 180ºC i es preparen les paperetes. En un bol es mescla la farina, el llevat i la sal. En un altre bol es mescla l'oli amb el sucre. Un cop integrats s'hi afegeixl'extracte de vainilla i la pasta de violeta. Es mescla i s'afegeix la meitat de la farina. S'incorpora la llet i finalment la resta de la farina.
S'omplen 2/3 les paperetes i es forneja uns 20 minuts o fins que en punxar amb un escuradents aquest surti net. Es reserven 5 minuts fora del forn i després es passen a la reixeta per tal de refredar-les totalment abans de decorar.


PER AL FROSTING

  • 100 g de mantega prèviament treta de la nevera (mínim 1 h)
  • 150 g de sucre glass
  • 1 c/s de llet
  • 1 c/p de pasta de violeta
Es treballa la mantega i s'hi incorpora el sucre glass tot batent amb la batedora de barilles i vigilant que aquest no salti. Un cop aconseguida una crema suau i esponjosa, afegir la llet i la pasta de violeta i batre fins a quedar els ingredients incorporats. Decorar.

Jo he decorat amb la boca 1M de Wilton  i he fet flors amb tallador d'èmbol i fondant Regalice. 





Aquestes són les primeres flors que vaig fer...




Imaginava que les primeres sortirien molt pitjor! Si jo ho he fet, us animo a que ho proveu vosaltres també!


Bon profit i fins a la propera!